2017. augusztus 7., hétfő

Amerikai fánk, avagy donut


Hozzávalók:
2 csésze (kb. 35 dkg) liszt
2 tk sütőpor
1 csésze (kb. 25 dkg) cukor
1 csésze tej
1 tk vanília kivonat
2 ek olaj
2 tojás

A bevonathoz:
csoki máz vagy
fondant: porcukor+citromlé sűrűre keverve

A csésze 2,5 dl-es.

Elkészítés:
A sütőt előmelegítem 200 fokosra.





A liszt és a sütőpor kivételével mindent beleteszek a keverőtálba. Mikor jól kikeverte a gép, a masszához szitálom a sütőporos lisztet. Ezzel is jól kikeverem és kész is a tésztánk.
Kivajazom a formát. 









Elosztom a masszát a formákban úgy, hogy csak félig töltöm, vagy kicsit feljebb, mert meg fognak nőni.





Kb. 14-15 perc alatt megsütöm. Bár az idő nagyon függ a sütőktől, mind más. A lyuk nélküli formában levő masszának kicsit több idő kell.













A fánkokat bevonom valamilyen mázzal. Én most epres cukormázzal vontam be, és dekor cukrokkal díszítettem. Amire nem került cukormáz, azt pedig leporcukroztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...