2022. március 23., szerda

Gyorskovászos cipó

 

Hozzávalók a gyorskovászhoz (előtészta):

  • 20 dkg liszt
  • 2 dl víz (én mentes ásványvizet használok)
  • ½ dkg élesztő, vagy ¼-ed csomag instant élesztő (én mindig instanttal dolgozom)

A gyorskovászt mindig előző este kell elkészíteni.





Egyszerűen csak összekeverek mindent egy tálban és lefedem, ráteszem a tetejét vagy letakarható egy tányérral vagy akár konyharuhával is.

A konyhapulton hagyom dolgozni éjjel a kovászt.

Kenyér további hozzávalói:

  • 30 dkg liszt
  • kb. 90 g langyos víz (liszt függő a mennyiség)
  • 2 ek olaj vagy 1 ek kókuszzsír
  • 1 tk cukor
  • 2 tk só

Elkészítés a továbbiakban:


A száraz hozzávalókat a robotgép keverőtáljába tesszük. Hozzáadjuk a langyos vizet és a gyorskovászt.

Jól kidolgozzuk a tésztát a géppel, én 10 percig dagasztottam.


Átrakjuk a kész tésztát a kelesztő tálba, amit ki is olajozhatunk, én nem szoktam a tuppereset.

Durván 1 órát kelesztjük, közben 2x átgyúrjuk a tésztát. Mondjuk a 20 és a 40 perc tájékán.





A megkelt tésztát a gyúrólapra tesszük, átgyúrjuk, formázzuk, bevágjuk, és az olajspray-vel befújt vagy szilikonos sütőpapírral bélelt sütőedénybe tesszük a formázott tésztát.




A tupperes UltrPro edényemet én csak befújom olajjal.

Vízzel megkenjük vagy lespricceljük a tésztát, lefedjük az edényt, aminek a tetejét is vízzel lefújtuk belül.



A sütőt előmelegítjük 250 fokra, addig még kel a kenyerünk tovább.

Mikor a sütő meleg, 250 fokon sütjük a kenyeret 20 percig. Ezután levesszük a hőt 230 fokra, így sülhet 10 percig, majd akinek jénaiban van, az vegye ki, majd a 200 fokra csökkentett hőn, a rácson süsse szép pirosra a kenyeret.

Nálam erre nincs szükség, ugyanis az UltraProban végig tető alatt tudom sütni, csak a hőfokokat kell állítanom.

Mikor megsült a kenyér, lespricceljük vízzel és rácson hagyjuk kihűlni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...