2014. június 15., vasárnap

Konyakosmeggy


Hozzávalók:

  • meggy (kb. 6 literes tálnyi, nem mértem)
  • üvegenként 3 ek. barna nádcukor
  • 2-2 darabka fahéj üvegenként
  • 2-2 db szegfűszeg üvegenként
  • 4,5 dl konyak
  • 4 db 0,5 l-es üveg
Elkészítés:
A meggyet megmosom, leszárazom, leszárítom.
A jól kimosott, kiöblített üvegekbe belerakom a meggyet, kissé megütögetem tenyeremmel az üvegek alját, hogy igazodjanak a meggy szemek. 

Ráteszem a 3 ek nádcukrot és a fűszereket, majd felöntöm a konyakkal úgy, hogy csak az üveg nyakáig legyen, mert a cukor és a meggy is engedni fog még levet.
Hűvös helyre teszem a lezárt üvegeket, majd naponta megfordítom őket addig amíg a cukor teljesen fel nem olvad.
Mikor elolvadt a cukor, végleges helyükre teszem az kész konyakos meggyeket.

Én most nem magozva tettem el, de ki is lehet magozni, akkor több meggy kell hozzá.
Magozva viszont én majd később készítem, ugyanis ahhoz érettebb meggyet fogok használni.

Megjegyzés: Rummal is ugyanígy készítjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...