2016. március 19., szombat

Vaníliás szelet

Hozzávalók
Tészta:
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg porcukor
  • 5 dkg vaj vagy margarin
  • 1 egész tojás
  • fél csomag sütőpor
  • kb. fél – 1 dl tej (lisztfüggő)

Krém:
  • 20 dkg vaj vagy margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 7 dl tej
  • 2 cs. Bourbon vanília pudingpor
  • 5 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor (csak akkor, ha sima vaníliás pudingot használunk)

Elkészítés:

Először főzzük meg a pudingot.
A tejjel simára keverjük a pudingport és jó sűrű krémet főzünk belőle. Mikor kész, lehúzzuk a tűzről és belekeverjük a cukrot. Félre tesszük, és hagyjuk teljesen kihűlni.

Ezután állítsuk össze a tésztát. A hozzávalókból mindig kicsi tej hozzáadásával puha, de nem ragadós tésztát gyúrunk. Nekem fél dl tej elég volt hozzá.
3 részre osztjuk és vékony lapot sodrunk belőle.



Zsírozott, lisztezett tepsi hátán, 170 fokra előmelegített sütőben szép világosra sütjük.

Nekem vannak szilikon sütőlapjaim, így egyből azokon sodortam ki a lapokat, de lisztezni kell, hogy ne ragadjon le semmiképpen. Így szilikon lappal került a tepsi hátára.

Mikor megsült, lappal együtt egy deszkára vagy a munkapultra csúsztatjuk. Megsütjük a másik két lapot is, amit már mire az első megsült, én kisodortam a szilikonokon.

Mikor betettem a második lapot sülni, az idő alatt a szilikonom kihűlt és a kész lapot átcsúsztattam a süteményes deszkámra.

Szépen mindegyik ide kerül, és teljesen kihűtjük őket töltés előtt.
Megsültek a lapok, közben párszor átkevertem a pudingot is, hogy gyorsan hűlhessen.

Most kikeverem a vajat a porcukorral szép simára.

A két krémet összekeverem, és a kihűlt lapokat ezzel a finom vaníliás krémmel megtöltöm.

Egy éjszakára hűtőbe teszem, hogy az ízek jól összeérjenek, és a lapok megpuhuljanak.


Másnap a sütemény tetejét porcukrozzuk és hosszúkás szeleteket vágva tálaljuk, kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...