2022. december 17., szombat

Kosárka csokoládé krémmel

 

Hozzávalók

Tészta:

  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg margarin
  • 2 egész tojás
  • 40 dkg liszt
  • 0,5 csomag sütőpor

Csokoládé krém:

  • 30 dkg cukor
  • 2 egész tojás
  • 3 ek tej
  • 4 ek liszt
  • 3 ek kakaó
  • 25 dkg margarin vagy vaj

Díszítés:

  • franciadrazsé, vagy bármi tetszés szerint

Elkészítés:

A tésztához a cukrot, margarint, tojást habosra keverjük. A liszthez hozzákeverjük a sütőport és a masszához szitáljuk. Összedolgozzuk.

A kis kosárformákat nagyon vékonyan kizsírozzuk. Ezt csak az első adagnál kell, továbbiakban nem.

A tésztából jó mogyorónyit veszünk, kis gömbbé formáljuk és belenyomkodjuk a kis fém kosárformánkba. Vékonyan legyen a tészta, mert fel fog kissé jönni sütés közben. A megtöltött formákat tepsire rakjuk és világosra sütjük. Én 155 fokon sütöm.


Mikor megsültek kiborítjuk a formákból és folytatjuk a töltést-. Nekem most 75 db jött ki a tésztából, de függ a darabszám a kosárka forma méretétól. Nekem ezek egy falatnyi formák, tehát nem nagyok.


Krém elkészítése:

A hozzávalókat a margarin kivételével összekeverjük és krémmé főzzük.








Langyosra hűtjük a krémet és ekkor belekeverjük a margarint is. Ezzel a krémmel megtöltjük a kosarakat.


1 szem drazséval vagy tetszés szerint szórócukorral díszítjük.


Dobozba rakjuk miután a krém megkötött. Sokáig eláll így jó előre elkészíthetjük.

 Megjegyzés:Ezt a tésztát nem muszáj pihentetni, de mivel nekem el kellett mennem itthonról, így folpackba csomagolva pár órára a hűtőbe tettem. Este kisütöttem, és a töltés másnapra maradt, így a kisűlt, kihült kosarakat dobozba tettem másnapig.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...