2023. április 24., hétfő

Almasajt lassúfőzőben

 

Almasajt

Hozzávalók:

  • 2 kg alma
  • 4 db hámozott citrom
  • 1,5-1,8 kg cukor

Elkészítés:

Az almát és a citromot én most lassú présen áteresztettem.


A lassúfőző edényébe tettem, egyből hozzáadtam a cukrot is. Jól összekevertem.



Így kezdtem el főzni az 1-es fokozaton, 4 órára állítottam be a főzőt. Tetőt most nem tettem a főzőre, hogy tudjon elpárologni a pépből a víz.

A főzési idő függ az alma levesességétől. Minél levesesebb az alma, annál tovább kell főzni.

Letelt a 4 óra, és tányérpróbát csináltam. Akkor kész a sajt, ha a tányéron gyorsan bebőrösödik a kis mintánk és nem folyik el semerre sem.

Mikor kész lett a főzés, már csak formákba kellett tölteni a sajtmasszát. Vékonyan kiolajoztam a szilikonokat és megtöltöttem őket.


A hűvös spájzba tettem kihűlni és megkötni. Miután megkötött a sajt, zsírpapírra vagy sütőpapírra borítottam és szárítani kezdtem. Eleinte naponta kell forgatni a sajtokat, majd lehet ritkábban is.

A szárítás akkor kész, ha már a sajt alatt nincs lé, ami a nyomódás miatt kijön az elején.

Ha a szárítással is készen vagyunk, akkor a sajtot jól szellőző helyen tároljuk fogyasztásig.

Erre nagyon alkalmas pl. egy sütőpapírral bélelt cipős doboz, aminek a tetejét kilyuggatjuk.

Karácsonyra vagy bármilyen alkalomra nagyon jó gasztro ajándék. Ilyenkor kis celofánba csomagolom és szalaggal díszítem és egy ajándékkártya is kerül rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...