2023. október 23., hétfő

Kifli és császárzsemle egy tésztából

 

Hozzávalók:

  • 600 g liszt
  • 15 g só
  • 1,5 cs instant élesztő
  • 1,5 tk cukor
  • 1,5 dl langyos tej
  • 2 dl langyos víz
  • 60 g étolaj
  • 1 tojás sárgája a zsemlék kenéséhez

Elkészítés:

A hozzávalókból közepesen lágy tésztát gyúrunk. Én mindig a nagy robotgéppel dagasztok, nem kézzel. Gyorsabban kész a dagasztás és jobban össze is tudja dolgozni a gép.

Ezután átteszem a tésztát a kelesztőtálba és duplájára kelesztem.

Mikor a tészta szépen megkelt, kézzel átdolgozom kicsit.

12 egyenlő részre osztom.


Kicsit így is átdolgozom a tésztákat és gombócokat formálok belőle.


6 gombócot háromszög alakúra sodrok és feltekerem kiflinek.


Kissé meghajlítom, majd sütőpapírral vagy szilikon sütőlappal bélelt tepsire sorakoztatom a kifliket. Tiszta konyharuhával letakarom és minimum 30 percig kelesztem.


A sütőt 200 fokra előmelegítem!

Amíg a kiflik kelnek, a további 6 gombócból elkészítem a császárzsemléket. 

Ehhez a gombócokból kézzel 40 cm-es rudat formálok. 

A császárzsemléket hajtogatni kell. Először hurkot készítek, úgymond összekötöm a rudakat lazán. 

Az egyik szárát kicsit meghúzom, majd átfűzőm a hurkon. 

Ezután megfordítom a kezemben az egészet és a másik szárral is nyújtom, fűzöm. a két kis véget óvatos nyomással rögzítem a tésztához.

Sütőlemezre teszem a megformált zsemléket is és szintén letakarom, kelesztem.

Ez idő alatt a kiflik meg is keltek. Leveszem a konyharuhát, a kifliket vízzel spriccelem, és betolom az előmelegített sütőbe.



10-15 perc alatt készre sütöm. Idő nem pontos, sütő függő, tehát figyeld mikor éri el a kívánt színt a kiflid, és legközelebb már tudod, hogy a Te sütődben hány percre van szükséged a sütéshez.

Miután a kiflid elkészült, a császárzsemlék is megkelnek.

A zsemléket egy kis vízzel elkevert tojássárgájával kell megkenni, és mehetnek a sütőbe. Szintén figyeld az időt a sütődnél, nálam ez is kb. 15 perc mire megsül.




Tipp: a kifliket megszórhatjuk sütésálló nagyszemű sóval, egész köménnyel. A zsemlékre tehetünk szezámmagot vagy lenmagot, stb. Én most nem tettem egyikre sem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...