2019. március 3., vasárnap

Mézes csupor fekete retekből


Kislányom az influenzát megúszta a télen, viszont tegnap délután óta fáj a torka és köhög. Gondoltam, hogy valami bujkál benne, mert minden nap aludt, miután hazaértünk az iskolából, mert hogy fáradt. Ez olyankor történik mindig, ha beteg lesz. Hát tegnapra ez be is következett. Nyelni alig tud, igazából csak folyékonyat eszik, joghurt, leves és hasonlók, ami nem sérti a torkát. Tegnap egy kis mézzel próbálkozott, de magában nem szereti, mert mondhatni kifordul a szájából az a borzalmas édes mézecske.

Eszembe jutott reggel a fekete retkes csoda. Van is itthon fekete retek, így neki álltam az elkészítésének.

Egynek levágtam a „kalapját”. A nagyobbik feléből karalábé vájóval kiszedtem a közepét.
A retket megtöltöttem mézzel. Visszatettem a „kalapját”, beletettem egy kis tálba, hogy ahogy ereszti a retek majd a levét ne a hűtőben a polcra folyjék, mert ott kárba vész aztán. Az üreget nem szabad mézzel tele tölteni, hogy a retek leve is elférhessen majd.
Lezártam a kis edényt a tetejével és félretettem.




A kikapart retek húsát aprítóba tettem, majd aprítás után ez is egy kis tálkába került és ment rá a méz. Jól elkevertem, és lezártam ezt is a tetővel. Így mentek pihenni a hűtőbe. Minimum 12 órát így kell állnia mindegyiknek.
Ezalatt az idő alatt levet ereszt a retek és este már kaphat is belőle 1 tk-nyit Viktória.



Köhögésre, torokfájásra kiváló szer.
Mikor kifogy, a méz egész addig lehet pótolni, amíg a retek nem fonnyad meg.




Lezárt edénykékben a hűtőben kell pihentetni a mézes retkeket!








Az aprítottat pedig mielőtt fogyasztanánk, ki kell nyomkodni és úgy fogyasztani.
Felnőtteknek napi 3-4-szer, gyerekeknek napi 1-2 alkalommal lehet fogyasztani.
Lehetőleg este fogyasszuk el.

Egy régi bölcsesség szerint:
„ A retek reggel méreg, délben étek, este pedig orvosság. „ – mondták az öregek.

Ebben van valami, mert a nehezen emészthető fekete retek éhgyomorra fogyasztva megterhelheti az emésztést és puffadást okozhat arra érzékenyeknél.

A természetgyógyászok is az esti fogyasztását javasolják.

Kiknek TILOS?

  • 1 éves kor alatti gyermeknek a méz TILOS!!!
  • Cukorbetegek ebben a formában szintén nem fogyaszthatják, de a mézet helyettesíthetik diabetikus mézpótlóval.
  • Akinek gyomorvérzése van, vérző fekélye van, szintén tartózkodjon a mézes fekete retek fogyasztásától.
  • Ha gyomor vagy bélgyulladásban szenvedsz, csak nagyon óvatosan, kis mennyiségben fogyaszd, de ez előtt is kérd ki az orvosod véleményét. 


Ebédre is csak egy kis tányérnyi húslevest tudott megenni a kislányom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...