2019. június 13., csütörtök

Eperfagylalt



Eredeti recept:
Hozzávalók 4 adaghoz:
  • 500 g eper
  • 2 ek citromlé
  • 150 g cukor
  • 400 ml tejszín
  • 4 tojássárgája

Elkészítés:
Megmossuk az epret, leszárítjuk és megtisztítjuk.
A citromlével és a cukor felével egy tálba tesszük és pürésítjük. 
A maradék cukrot a tojássárgájával világos, habos állagúvá keverjük.
A tejszínt keményre felverjük.
Belekeverjük az eperpürét, majd a cukros tojássárgáját is.
Fagylaltgépben fagyasztjuk vagy 5 órára a fagyasztóba helyezzük, néha átkeverjük alaposan.

Adagonként kb. 560 kcal (2340 kJ)
Fehérje 7 g
Zsír 38 g
Szénhidrát 49 g

Forrás: Fagylaltok & Sörbetek című könyv

Leegyszerűsítve:
A tejszín kivételével mindent a turmixgépbe tettem, jó eldolgoztam.


A tejszínt robotgéppel felvertem.


Az epres pürét a tejszínhez kevertem, de úgy, hogy átengedtem szűrőn, így a magok nem kerültek a fagylaltba.

Kézzel jól összevegyítettem.

A fagylalt gépet összeszerelte, elindítottam, 20 percre beállítottam, és az adagolónyíláson belekanalaztam a fagyi alapot.

Aki szeretne eperdarabokat is tenni a fagylaltba, az a fagyasztás vége előtt 5 perccel az adagolónyíláson dobálja bele a fagyiba a feldarabolt epret.

Mikor kikapcsol a gép, levesszük a tetőt. A keverőlapát a fagyiban marad, azt óvatosan kivesszük és lekotorjuk róla a fagylaltot.


Poharakban, tölcsérekben, ostya tálkákban kínáljuk, díszítés ízlés szerint.



Megjegyzés: ez a mennyiség 4 felé osztva fér a gépbe. Amit nem fagyasztunk le, adagonként dobozban, vagy dunsztos üvegben a hűtőben tároljuk, de pár nap alatt készítsük el a fagylaltot. Vagy készítsünk csak negyed vagy fél adagot el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...