2014. január 27., hétfő

Káposztás tészta

Hozzávalók:

  • 1 kis fej káposzta (nem mértem meg a súlyát)
  • 15 - 20 dkg kristálycukor
  • 1  kg nagy kocka vagy fodros nagy kocka tészta
  • olaj
Elkészítés:
A káposztát négybe vágom, majd leszelem. Én a szeletelést a Tupperware Mandolin Szeletelő segítségével végeztem el.

A 7.5 l-es Mesterszakács Füles Főzőedényben megpirítottam a cukrot szép barnára. Erre rátettem a felszeletelt káposztát. Jól elkevertem és kb. 3-4 percig fedő alatt lassan hagytam, hogy a káposzta a saját levében megpárolódjon, és a karamellizált cukortól szép színt kapjon. Ezután a fedőt levettem, és a vizet, amit a káposzta engedett elfőztem róla, többszöri kevergetés mellett. 
Utolsó szakaszban őrölt borssal és őrölt köménnyel fűszereztem. Picike sót is tettem rá, de nem sokat, talán két csipetnyit csak!

Amíg a káposzta főtt, kifőztem sós vízben a tésztát, majd jól lecsepegtettem. 

Végül a lecsepegtetett tésztát beleöntöttem a káposztához, összekevertem, 2-3 ek olajjal locsolta,m és azzal is összekevertem
Mire pedig a kész tésztát lefényképeztem volna, a család apraja-nagyja meglógott egy-egy tányérral.

Én nem vagyok egy tésztákat szerető ember, max. a krumplis tészta, ami jöhet nekem, de egy nagy tányérral én is ettem.
Mi édesen szeretjük, tehát aki akarta még szórt is rá cukrot az adagjára külön is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...