2019. április 29., hétfő

Egy hétvégi napom



Tegnapi napon kissé meguntam a konyhámat.








A terv, miszerint felavatjuk az asztali grillt, dugába dőlt, mert olyan viharos szél fújt, és hideg volt kint, hogy elheteltük a dolgot inkább.











Már azon gondolkodtam, hogy be kell gyújtani, mert a házat is átfújta alaposan a szél és bizony hűvös volt bent is. Persze a konyhát kivéve.









Reggel 9-re elkészült a töltött káposzta Ellában, ugyebár este azt időzítve állítottam be.




Egy gyors bevásárlásra elugrottunk a LIDL-be.
Még kellett útra páromnak üdítő, a töltött paprikához pedig paradicsomlé, ami pechemre elfogyott a házi, pontosabban, ami volt már kevésnek bizonyult.








Tehát gyors bolt, aztán mikor hazaértünk, a töltött paprika ment a másik Ellába.





A grillezésre szánt tarja így egyben sült meg az öntöttvas sütőedényemben, persze BBQ eredeti amcsi fűszerrel pácoltan, hogy egy kis különleges íze azért legyen. Pár órát állt így a pácban és ment a sütőbe.




Még volt egy kisebb adag szuvidolt csirkemell is, direkt hagytam meg, hogy párom is megkóstolhassa, hogy milyen így a husika. 











Ami maradt, azt is üvegeztem neki.














Elkészült közben a tarja.









Mire a tarja megsült, bedagasztottam egy kenyérkét, ami szintén öntöttvas edényben sült.










Elkészült a kenyér is.








Mire a kenyér kész lett, addigra már a tepsiben volt az összeállított zserbó, nehogy a sütő pihenhessen egy kicsit is.








Sütés után hűtés, majd csoki máz a tetejére és irány a hideg spájz.











Este 10 körül felszeltem, páromét csomagoltam és úgy ment a hűtőbe. Miénk tálcára került csak.





Ja, közben a tejet is felmelegítettem és betettem a joghurtot is az érlelőbe, ami este 18:40-re készült el, utána ment a hűtőbe. Hogy ne felejtsem el a joghurtot, beállítottam a telefont, hogy visítson nekem. Hát a frászt hozta rám, mikor megszólalt.






Még jó, hogy a húslevest megfőztem szombaton délelőtt Ellácskában, így azzal nem kellett foglalatoskodni már.







Mindeközben, üvegmosás, mosogatások folyamatosan.










Közben azért lehuppantam egy-egy kávéra is, hogy bírjam a strapát.










Az elmosott üvegekbe szépen beadagoltam a töltött káposztát, és belepakoltam a befőzőautomatába.











A tarját is felszeltem, és 2 adagot beüvegeztem, hogy el tudja vinni párom.










Főzések alatt csak 5 adag ruhát mostam, teregettem még ki, szedtem le, hajtogattam össze. 4 hét alatt jócskán keletkezik szennyes a kamionos úton, na meg volt még pár mosatlan nekünk is.








Közben a töltött paprika is elkészült, üvegbe került, majd az automatába.









Meg is telt az automata, így bekapcsoltam. 100 fokon 75 percig dunsztoltam az ételeket. A húsokat még bent hagytam plusz 15 percig, azoknak 100 fokon 90 perc kell.



Ó, a bánat, itt vannak még a jó érett avokádók is. 





Gyorsan elkészítettem az avokádókrémet, mielőtt elromlana. Irány a hűtőbe pihenni.














Mire mindent elpakoltam összetakarítottam a konyhában, kissé fáradt voltam.









Bevonultam kicsit henyélni este 9-kor, néztem a tévét, amíg az automata dolgozott.










Program végeztével kiszedtem az ételeket és a tűzhelyen hűltek ki, majd pakolta táskába párom, amennyit elvisz magával, a többi megy a spájzba, legközelebbre.










Éjjel 11-kor egy frissítő zuhany, és bevetettem magam az ágyba.












Még az a szerencse, hogy nem minden hétvégém ilyen, mert már kidőltem volna.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...