2013. február 3., vasárnap

Aphrodité süteménye





A gránátalma a szerelem, a termékenység és a bőség ősi jelképe és mindemellett kiváló antioxidáns. 





Hozzávalók:
Kb. 19 db babapiskóta
20 db kis 10 gr-os kávétejszín
6 cs. vaníliás cukor
1 cs. gesztenyemassza
1 gránátalma
1 tábla csokoládé
1 üveg Cserpes tejszín (0, 33 l)
2 ek porcukor
1 citrom héja
½ citrom leve
1 tk. zselatin
1 nagy pohár Mascarpone (500 gr)

Elkészítés:
A gránátalma kemény burkát kanállal vagy kés fokával körben megütögetjük. Keresztben kettévágjuk és a kés hegyével, kiszedjük a magokat egy kis tál fölé tett szűrőbe.
Félre tesszük, hogy a lé jól ki tudjon csepegni.

A Mascapronét kikeverjük 2 cs. vaníliás cukorral, citrom héjjel és lével és hozzákeverjük a zselatint. Ezt is félre tesszük.

A kis tejszíneket kiöntögetjük, langyosítjuk. Hozzákeverjük a 2 kanál porcukrot és 1 cs vaníliás cukrot.
Belemártogatjuk a babapiskótákat. Egy szögletes edény alját (jénait) kirakunk egy sor piskótával.

Erre rákenjük a Mascapronét.

Tetejét megszórjuk a gránátalmával, kicsit hagyunk a díszítéshez is belőle.

A gránátalmára újabb sor tejszínbe forgatott piskóta kerül.
A gesztenyemasszát a piskótára reszeljük.

A csokit megolvasztjuk, a gesztenyére csurgatjuk, vagy kis halmokban rárakjuk.


A tejszínt kemény habbá verjük 3 cs. vaníliás cukorral. Hablabdába tesszük és kis halmokat nyomva a gesztenyére, befedjük az egész süteményt. Tortadarával és gránátalmával díszítjük.

Pár órára vagy egy éjszakára, hűtőbe tesszük, hogy dermedjen.








Frissen préseltem ki a maradék gránátalma levét gyümölcscentrifugában. Kb. egy fél almám maradt a sütiből, ugyanis én igazából másfelet raktam a sütihez. 

A fél almából 1 dl lét préseltem ki a gyümölcscentrifugával. Mire teljesen letisztultak a magok, 4-szer pörgettem át a centrifugával. Egyik csajnak sem kellett, így feláldoztam magam és én ittam meg. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...