2012. december 30., vasárnap

Vendégváró nem csak vendégeknek


Karácsonyra készítettem házi majonézt, mivel a majonézes burgonyához kellett.
4 dl-es üvegnyi megmaradt, amit betettem a hűtőbe.
Mivel amit mi magunk készítünk házilag majonézt, nem tartalmaz semmilyen tartósítószert, így azt záros határidőn belül el kell használni.
Boltba menni idén már nem fogok, így összeszedtem, amit idehaza találtam.
Így aztán ezekből a hozzávalókból alkottam.

Tehát a hozzávalók:
  • 6 db kisebb krumpli
  • 2 db tojás
  • 5-6 kis ecetes uborka
  • 1 kis fej lila hagyma
  • 3 dl borsó
  • 1 db alma
  • fél doboz löncs (ez a nagy Pápai löncs, nem a kis konzervek)
  • 2 dl tartármártás (házi majonéz+tejföl ízlés szerinti keveréke)
  • őrölt fehér bors
  • 1,5 dl víz
  • egy Házias Zöldségleves Alap (az a kocsonyás változat, ami nem tartalmaz tartósítót és színezékeket)
  • 2 ek. zselatinpor
Elkészítés:
A krumplit és a tojást megfőztem, együtt egy kis Mesterszakács Nyeles Főzőedényben.
A löncs konzervet kis kockákra vágtam. Ugyanígy jártam el az uborkával is.
A hagymát megpucoltam és a TurbóAprítóban jó apróra felvágtam. Az alma magházát eltávolítottam, nem pucoltam meg, és azt is a TurbóAprítóval aprítottam fel.
A borsót a fél literes MikroKannában 600 W-on 5 perc alatt megpároltam. 5 percet hagytam állni a kikapcsolt mikróban.
Az összes hozzávalót egy TW Keverőtálba tettem.
Hozzáadtam a tartármártást, megborsoztam. Jól összekevertem.
A vizet felforraltam és feloldottam benne a zöldségleves alapot. Miután feloldódott, gyors mozdulatokkal belekevertem a forró levesbe a zselatint.
Azonnal a tálban levő keverékhez öntöttem, és jól eldolgoztam.
Vékonyan kiolajoztam a Szilikon Király Formát és a majonézes keveréket beleöntöttem. Párszol finoman a munkalaphoz ütöttem a formát, hogy a masszában ne maradjanak légbuborékok. 
Hűtőbe tettem dermedni. 3-4 óra múlva már kiborítható és szeletelhető. Frissen sütött kenyérrel , bagettel kínálhatjuk.
Nagyon laktató és finom hidegtál.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...