2012. november 25., vasárnap

Ma részben a maradékok napja van desszert terén



Le kellett olvasztanom a kombinált hűtő fagyasztó részét, és nem minden fért át a másik hűtő kicsike fagyasztójába, köztük a reszelt alma sem. Így fel kellett használnom.

Volt még 2 rétesre való Tante Fanni réteslapom is a sima hűtőben, amit mivel már megkezdett csomag volt, szintén el kellett használni.
Mivel a fagyasztott reszelt alma elég bő lében, így gondoltam egyet és kettő lett belőle.

Nézzük, mit alkottam ma.

Citrompudingos almás rétes

Hozzávalók:
  • reszelt alma – dkg-ot nem tudom, csak azt, hogy egy 1,4 l-es fagyasztós doboz volt tele
  • 2 cs citrom ízű pudingpor
  • 5-6 ek cukor
  • 2x2 db Friss Tante Fanni réteslap
  • kb. 5 dkg olvasztott vaj
Elkészítés:
A reszelt alma miután kiolvadt, beleöntöttem egy Mesterszakács Főzőedénybe, hozzákevertem a pudingport és a cukrot és jó sűrűre főztem.
Hagytam teljesen kihűlni, de közben kevergettem, hogy a teteje ne bőrösödjön meg, és persze így gyorsabban is hűlt.


Mikor kihűlt kiterítettem a csomagolásban levő sütőpapírra egy réteslapot, amit megkentem olvasztott vajjal, majd ráfektettem egy másik lapot. Ezt is megkentem vajjal, majd megszórtam zsemlemorzsával.

Ráadagoltam a pudingos almát és a Mesterfogás Szilikon Cukrászspatulával elkentem. A sütőpapír segítségével feltekertem a rétest. A papírt elvágtam akkorára, hogy össze tudjam fogni két oldalt és annak a segítségével tettem a rétest a tepsibe. A nélkül nem lehetséges megmozdítani sem.

Ugyanígy elkészítettem a másik rúd rétest is.


180 fokon 20 perc alatt megsütöttem a rétest. Tepsiben hagyjuk kihűlni teljesen, hogy a krém jól meg tudjon kötni.

Szintén a papír segítségével kivettem a kész rétest a tepsiből, az Új Hullám Keverővel felszeltem, tányérra raktam és az Új Hullám Porcukor Szóróval megcukroztam.

Maradt egy kis almás pudingos töltelékem.

Abból egy kis nasi készült, majd valamelyik gyerkőc megeszi, amelyik éppen megkívánja.

A maradék krémbe tördeltem háztartási kekszet, jól összekevertem és egy pohárba öntöttem.

Mivel nem sok maradt ki, a pohár épp csak félig lett. Gondoltam valamivel fel kell dobni, mert furán mutatott a félig üres pohár. Körbe néztem, hogy mit készíthetnék hozzá.  

Irány a spájz!

A polcon árválkodott egy csomag Dr. Oetker Tejberizs.

Elkészítettem és rákanalaztam a pudingos almára. Jól van ám, de most meg a tejberizs maradt meg.

Elővettem két kistányért elosztottam a maradék tejberizst bennük. Mindhárom tetejét őrölt csokoládéval díszítettem, lányok leszavazták most a kandírozott gyümölcsöket, pedig jól mutatott volna a színes gyümölcs is a fehér tejberizs tetején. Na, majd legközelebb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...