2012. október 27., szombat

Ufonauta csirkecombok




Ma reggel, vagyis inkább már délelőtt, amikor bekapcsoltam a gépet és beléptem a Facebook-ra az UFO sütő nézett szembe velem a főoldalról.

Na, gondoltam, az én UFO-m meg ott pihen a konyhában eldugva, mert a könyv utasításait követve, abból, amit beletettem sülni, nem az jött ki, aminek lennie kellett volna. A húsok nem sültek át a megadott időre, de még tovább sem, nem úgy pirultak, ahogy azt egy sült hústól elvárnánk. 

Többszöri próbálkozás után azt mondtam, hogy rossz vásárt csináltam 3 éve, mehet a kukába. 

Akkor a kukát megúszta, ugyanis éppen tele volt, így bekerült a mosogató alatti szekrény legmélyebb pontjára.

Ma mikor megláttam a fotót, rögtön mentem a tulajdonosát faggatni, hogy ugyan hogy is kell ezt a csodamasinát használni. Kiderült, hogy az én könyvemben az szerepel, hogy az üveg tál aljára kell víz minden esetben. 

Nos, a hölgy sosem tesz. És megbeszéltük, hogy a dobverőket hogyan készíti el. Így ma kapott esélyt még az UFO. Gondoltam, ha nem sikerül ma sem, akkor tuti kilövöm a holdra.

Követve Erika tanácsát, megsültek a dobverők. Igaz 10 perccel tovább tartott, mint neki, de ez lehet márkafüggő is, ugyanúgy, mint a tűzhelyek esetében sem egyformák a sütési idők.

Tehát, hogy hogyan is készültek az Ufonauta csirkecombok:

Vettem elő 6 darab alsó combot, sóztam és szárnyas fűszerkeverékkel megszórtam. Hagytam pihenni fél órát.

Közben előkotortam az UFO-t, aminek becsületes neve egyébként Konvekciós sütő. Elmosogattam, és munkába állítottam.



A combokat a felső, vagyis a magasabban álló rácsra helyeztem, és 220 fokon, 25 percig sütöttem. Most nem tettem én sem vizet a sütő edény aljába. 25 percben egyszer megfordítottam a combokat, mikor már láttam, hogy pirosodik a bőrük.

Egy combit a 25 perc után kivettem, hogy megnézzem megfelelően átsült-e. Átsült, de a fogyasztóim még mondták, hogy süssem azért kicsit, hogy még puhább legyen. 10 percet még sütöttem, és ez valóban kellett is még neki.

Köretnek sült krumplit készítettem, mégpedig úgy, hogy a krumplit a TW Zöldséghámozóval megpucoltam és a szokásosnál vastagabb szeletekre vágtam és sós vízben egy Mesterszakács Nyeles Főzőedényben előfőztem.

A Mesterszakács Junior Wok-ban olajat melegítettem és a félig megfőtt, leszűrt krumplit szép pirosra sütöttem bő olajban.



Így sokkal finomabb a sült krumpli, mint mikor nyersen sütjük ki az olajban.
A Mediterrán Tálalótálon elrendeztem a megmaradt csirkecombokat a krumplival, de csak a fotózás kedvéért, mert már libasorban álltak a pipikéim a kajáért.

Nos, ma sikerült a sütés az UFO-val, így megkegyelmezek még neki, és nem kerül a kukába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...