2012. október 30., kedd

Kenyérsütés konvekciós sütőben




Ma megint kísérleteztem a Konvekciós sütőmmel.

Gondoltam egyet és bedagasztottam egy kis fehérkenyeret, hogy kipróbáljam, működik-e a kenyér sütése az UFO-ban.



Van egy helyes kis Pataki sütőedényem, ami éppen belefér a Konvekciós sütőbe.

Megkelt a tészta, kivajaztam a Pataki tálat és beletettem a kísérleti nyulacskát.



A sütőt 200 fokra állítottam, és mivel a tálnak nincs teteje, lefedtem alufóliával, hogy ne égjen el a teteje a kenyérnek, hanem szépen átsüljön.
Így lefóliázva sütöttem a kenyeret 30 percig, majd a fóliát eltávolítottam és még 20 percig sütöttem, hogy szép piros legyen a kenyér teteje.

Alig vártam, hogy kiderüljön, hogy mi lett a kísérlet végeredménye. Kívülről szép, mutatós volt, de ugye a belsejére kíváncsi az ember lánya.
Mikor kihűlt kellőképpen a kenyér felvágtam.



Hm. Elsőre nem is rossz teljesítmény a sütőtől.



És a recept:

Hozzávalók:
  • 250 ml meleg víz
  • 405 gr finomliszt
  • 1,5 tk só
  • 1 mk cukor
  • 1,5 ek olaj
  • 1 cs instant élesztő


Elkészítés:
A hozzávalókat beletettem az 1.25 l-es kis Ablakos Kelesztőbe. Összedolgoztam az Új Hullám Keverővel.

Rátettem a tetőt és duplájára kelesztettem a tésztát. Mikor megkelt kézzel átdolgoztam kicsit, majd formáztam és beletettem a Pataki sütőtálba és a fentebb leírtak szerint jártam el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...