2023. április 25., kedd

Egyszerű fehérkenyér forrólevegős fritőzben

 

Hozzávalók:

2,5 dl langyos víz

1,5 tk só

1 mk cukor

40 dkg liszt

1cs instant élesztő

Elkészítés:

A hozzávalókat ebben a sorrendben tesszük a keverőtálba. Robotgéppel jól kidagasztjuk.

Ezután minimum 1 órát kelesztjük. Gyengéden átgyúrjuk a tésztát, formázzuk. Én most egy mini tortaformába tettem bele, amit vékonyan kiolajoztam, így nem tapad le a kenyér. Bevagdossuk, majd újabb 1 óra kelesztés letakarva.

A fritőzöm aljába tettem 2 bögre vizet, a rácsot a kisebb lábaira állítva tettem a fritőzbe. Erre került a megkelt kenyér.

230 fokon 10 percig sütöttem, majd 170 fokon még 25 percig.

Nekem nem kell megfordítani, de ha nem sülne meg az alja, akkor meg kell fordítani és 230 fokon 5 perc kb. az alja sütése.

Klarstein VitAir, 1400 W-os készülékkel készült.

Megjegyzés: Hagyományos sütőben a kenyeret nem légkeveréssel sütjük, tehát ebben soha nem lesz olyan állaga a kenyérnek, mint amilyen a nagy gáz vagy villanysütőben.

Ritkán sütök ebben a fritőzben kenyeret, inább csak az elősütött bagetteket szoktam ebben elkészíteni. Most viszont úgy hozta a sors, hogy a nagy sütő foglalt volt, viszot kenyér is kellett.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...