2023. április 24., hétfő

Rántott csirkecomb forrólevegős fritőzben

 

Klarstein VitAir 1400 Wattos fritőzöm van.

A rántott dolgok mindig sápadtak voltak benne, nem olyan szépek, mint a bő olajban sütéskor.

Természetesen finomak, de sápadtak.

Így nézelődtem a neten, jobbra, balra, csoportokban keresgéltem az ötleteket. Sok mindent kipróbáltam, de végül ez lett a nyerő, amit most bemutatok Nektek. Az ötlet Szoky konyhájából való, az ő videójában találkoztam vele.

Tehát a csirkecombokat ketté vágtam, besóztam, és hagytam a hűtőben pihenni. A pár órából 10 óra lett.


Sokan azt tartják, szerintem hibásan, hogy a só kiveszi az összes nedvességet a húsból. Hát ez nem igaz. Íme, ennyi jött ki a 3 nagy egész combból csak.

Sózás után következett a panírozás: Liszt – tojás - morzsa.

…. és most jönnek a csavarok:

a 2 db tojáshoz tettem egy korty tejet és azzal vertem fel.

a zsemlemorzsához pedig 1,5 tk pirospaprikát és egy negyed mokkáskanál kurkumát.

Jól összekevertem.




A fritőz pároló tálcáját használtam most a sütéshez úgy, hogy egy szilikon lapot tettem bele.


A bepanírozott combokat erre fektettem, úgy, hogy a combok csontos végei a tál közepe felé legyenek.

Oliva olajjal megspricceltem a húst.


Betettem a magas lábakra állított rácsra. 180 fokon 28 percig sütöttem, félidőben megfordítva a combokat.


A felső combokat bepanírozva lefóliáztam, majd holnap sütöm ki, hasonlóképpen, de azoknak több idő kell, mert jóval vastagabbak a dobverőknél.


A kész rántott dobverők oly gyönyörű színt kaptak, mintha csak bő olajban, zsiradékban sültek volna.

A bunda ropogós, a hús belül szaftos, isteni puha és finom.


Rizibizi maradt a hétvégéről, így azzal ettük a rántott húst.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...