2023. április 25., kedd

Mexikói kukoricatócsni sonkával forrólevegős fritőzben és serpenyőben

 

Hozzávalók:

  • 1 konzerv mexikói kukorica
  • 2 tojás
  • 4 evőkanál liszt
  • 8-10 dkg sonka
  • csipetnyi só vagy ételízesítő
  • őrölt bors
  • kevés olaj

Elkészítése:

A konzervkukoricát leszűrjük, hozzáadjuk a tojások sárgáját, elkeverjük, majd hozzáadjuk a lisztet, sózzuk, borsozzuk, egy kevés ételízesítőt is adhatunk hozzá.

A tojások fehérjét laza habbá verjük, a kukoricás keverékhez adjuk, az apróra kockázott sonkát is hozzáadva átforgatjuk.



Egy serpenyőben kevés olajat hevítünk, majd evőkanálnyi adagokat teszünk bele a kukoricás tésztából, és mindkét oldalát arany barnára sütjük. Papírtörlőre szedjük, hogy a felesleges zsiradékot felszívja.



Fokhagymás tejföllel, salátával tálalhatjuk, de magában körítés nélkül is nagyon finom és laktató.

Az alap recept az olajban sütést írja, viszont én megfeleztem a masszát és egyik felét az olaj nélküli fritőzben készítettem el, mégpedig úgy, hogy a fritőz sütőtálját hajszálvékonyan kiolajoztam, erre kerültek a kanálnyi masszák.



200 fokon 8 percig sütöttem egyik oldalát, majd megfordítva szintén ugyan így a másik oldalát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...