2023. április 24., hétfő

Húsleves lassúfőzőben

 

Azt gondolom, hogy húslevest mindenki tud főzni, nem igazán kellene receptet írnom, de azért megteszem.

Esetemben a leves pulyka és csirke vegyesen, méghozzá nem aprólék, hanem húsos részek.

Tehát a

Hozzávalók:

  • 1 db pulykaszárny (comb nélküli részek)
  • 1 db csirke egész comb (ketté vágva)
  • sárgarépa
  • petrezselyem gyökér
  • hagyma
  • zeller
  • karalábé
  • pár szem egész bors
  • ételízesítő

Elkészítés:

A húsokat megmossuk, papírtörlővel leitatjuk róla a vizet. A csirkecombot elvágjuk két részre – alsó és felső comb – beletesszük a lassú főző edénybe.

Hozzáadjuk a megtisztított, megmosott zöldségeket.

Én most az üvegben, sós lében eltett leveszöldséget tettem a húshoz a levével együtt.

Rátesszük az ételízesítőket. Felöntjük annyi hideg vízzel, amennyi levest szeretnénk készíteni.

Lefedjük a lassú főző edényt a fedőjével. Én óvatosan sóztam, mivel a zöldségkonzerv is sós lében készült.

1-es fokozaton 4 és fél órát főzzük.

Én éjszaka főztem, így az idő letelte után átkapcsolt a gép melegen tartásra.

Reggel mikor felkeltem akkor szűrtem le a levest.

Mindig leszűröm, még a kuktában készültet is, mert nem szeretem az ételízesítő darabkákat, ha a levesben úszkálnak. Nem mutat jól az a húslevesben, viszont nagyon jó ízt ad az ételeknek.

 

A húsokat óvatosan kiszedtem, mert ezek kis fűszerezés után a hőlégkeveréses fritőzben át lesznek sütve, és Ella kuktában rizs köret készül hozzá majd ebédre.

A képen látható, hogy a leves aljában vannak lerakódások. Ez a főzés közben keletkező hab, a bors és a leülepedett ételízesítő.

Ez teljesen normális dolog, ugyanis nem szedjük le a habot főzés közben, mint a hagyományos fazekas főzésnél, így valahol lennie kell a habnak.

A levesünk ettől teljes értékű, nem zavaros. Ha viszont felkeverjük ezt az üledéket, akkor bizony zavaros lesz a leves, és fura kinézetű. Tehát még véletlenül se keverjük meg a kész levest, hanem óvatosan merjük át egy másik edénybe.

HŐMÉRSÉKLET SZABÁLYOZÓ (az én lassú főzőm esetében)

1- a hagyományos lassú főzéshez.

2 - a "gyors főzéshez", azaz a lassú főzőedény használata elektromos serpenyőként. Főzés alatt ellenőrizze, hogy nem száradt-e ki az étel. Ha úgy látja, elég száraz az étel, akkor adjon hozzá forró vizet.

- az étel melegen tartásához – ez csak azután használható, ha a lassú főzőedényben főzte készre az ételt.

FIGYELEM! Ne használja a 1 beállítást az étel felmelegítéséhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...