2023. április 25., kedd

Tejszínes kuglóf Svédországból forrólevegős fritőzben sütve

 

Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 1 tojás
  • kb. 2 dl langyos tejszín
  • 2 ek. Kókuszvirág cukor vagy kristálycukor
  • 1/2 tasak szárított élesztő        

Ízlés szerint:

  • kandírozott (cukrozott) narancshéj
  • reszelt citromhéj és narancshéj
  • mazsola
  • kardamom
  • egy kis rum

Elkészítés:

A hozzávalókat a kandírozott narancshéj és a mazsola kivételével, robotgéppel összedolgozzuk.

A kandírozott narancshéjat és a mazsolát hozzákeverjük a tésztához fakanállal.


A tésztát áttesszük kelesztőbe, és hagyjuk megkelni.


Kicsi kuglófformába tesszük és az olaj nélküli fritőz Bake (sütemény) programján sütjük, ami 180 fok és 15 perc. Ezt kétszer indítjuk el.

Amennyiben a süteményünk teteje gyorsan sülne, akkor megállítjuk a gépet (kinyitjuk), és alufóliával takarjuk a süteményt, hogy a belseje is jól átsüljön.

Én most muffin formába tettem és úgy sütöttem meg.




Sütés menete:

Bake program 2x

5 percig simán sütjük, míg egy kis színt kap a sütemény teteje

Alufóliával lefedjük a süteményt

20 percig így sütjük, itt már elindítottam a második programot is

Utolsó 5 percben az alját és oldalát sütjük a süteménynek. Ehhez kiszedtem a szilikonból és tetejükre állítva sütöttem a rácson.

Tálra tesszük, porcukrozzuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...