2023. április 24., hétfő

Fél csirke sütése forrólevegős fritőzben

 

Hozzávalók 2 személyre:

  • fél csirke
  • csirke fűszer (sótlan)
  • frissen őrölt bors
  • kevés Oliva olaj

Elkészítés:

A csirkét befűszerezzük, olaj spray-vel befújjuk és pár órát lezárt edényben a hűtőben érleljük. Nálam addig volt a hűtőben, amíg megsütöttem a bőrös császárt délelőtt és kicsit délután, amíg elmentem a lányomért az iskolába.

Ezután a fél csirkét bőrös felével felfelé betettem a fritőz rácsára, amit a magasabb lábaira állítottam. Mivel a császárhúst is a fritőzben sütöttem, hagytam a zsírt is az edényben, nem mostam el a sütőt, így a csirkéből a kicsepegő zsír is az edény aljába került. Jó lesz főzéshez majd a későbbiekben.

A sütőt 170 fokra és 40 percre állítottam.

Ennyi idő alatt a fél csirke szépen puhára sül.

Ezután megfordítottam a csirkét és a belső felét 200 fokon 10 percig pirítottam.

Következett még egy fordítás és a bőrét is ropogósra sütöttem, én így szeretem. Ezt viszont 230 fokon sütöttem 7 percig.

Ha nincs a gépeden 230 fok, akkor 200 fokon 10 perc vagy 15 perc, ahogy szereted.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...