2012. augusztus 20., hétfő

Csirkepörkölt Jénaiban

Nem régiben létre hoztam a Facebook-on két csoportot, a Konyhabazár-t és az Eladó holmijaink - at. 

Neki álltam a padláson átnézni a félrepakolt holmijaimat, hogy mi az ami a kukába kerül és mik azok, amiket más háziasszonyok még szívesen használnának vagy éppen jó állapotban vannak és még eladhatóak. 

Így keresgélve, pakolászva akadtam rá egyik dobozban a jénai dolgaimra, amiket előző otthonomban használtam a kerámia lapos tűzhelyemen. Mivel az a tűzhely a válásomkor a konyhával maradt, és itt a szülői házban gáztűzhely volt, jól becsomagolva ezek a jénaiak felkerültek a padlásra.

Most, hogy itt is kerámia főzőlapom van, fogtam és lehoztam imádott kincseimet. 

Már az óta főtt ebben a szép edényben húsleves, egyéb levesek, főzelékek, rizs, krumpli, stb. Most pedig egy csirkepörkölt készül, amit itt meg is mutatok Nektek.

Sokan tudják, hogy én Tupperware „függő” vagyok, a munkám és a hobbim is ez egyben. De azért nem csak tupperjeim vannak és nem csak tupperekben sütök - főzök.

Tehát:

Hozzávalók:
  • 3 egész csirkecomb
  •  1 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • Vegeta
  • bors
  • kömény
  • majoránna
  • 1 mk mustár
  • 1 mk Kalocsai darált édes paprika
  • 1 mk őrölt piros fűszerpaprika
  • kb. 1 dl víz
  • 2-3 ek. olaj
Elkészítés:
Az olajat beletesszük a jénaiba. A hagymát, fokhagymát megpucoljuk és a Turbó Aprítóban aprítjuk vagy pépesítjük.

A felforrósított olajon megpároljuk a hagymákat. Hozzáadjuk a fűszereket, paprikát, felengedjük a vízzel. 


Több víz felesleges rá, mert a hús is kiengedi a vizet és zsírt magából, így finom sűrű szaftot fogunk kapni.

A húst puhára főzzük és galuskával, vagy rizzsel kínáljuk, vagy akár főtt krumplival és savanyúsággal.


FIGYELEM! Jénaiban nyílt lángon ne próbálkozzál, mert szét fog robbanni. Csak is kerámia lapon vagy indukciós lapon használhatóak a jénai főző edények!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...