2013. június 17., hétfő

Cukrozott citromhéj

Hozzávalók:
  • citrom 
  • cukor
Elkészítés:




A kezeletlen citromokat megmossuk, szárazra töröljük.
A Konyhaművész Kézi Szeletelőbe beletesszük a Julienne betétet és a citromok sárga héját ezzel leszeljük.










Megmérjük a lereszelt citromhéjat és kb. ugyanannyi, de inkább kicsivel több cukrot számítunk hozzá.
Tisztára mosott kis picurka üvegekbe (én tormás üvegeket használtam) rétegezzük a citromhéjat és a cukrot váltakozva. Tetejére cukor kerüljön.






Lezárjuk az üvegeket és hűvös helyen tároljuk.
A tárolásáról különböző verziókat találtam. Van aki szerint hűtő ajtajában kell tárolni, van aki évek óta a kamra polcon tárolja. Hát úgy döntöttem, itt is, ott is fogom.










Egy nap után a cukor nagy része elolvadt már.


Süteményekhez, teába használhatjuk a cukrozott citrom héját.

Ez a mennyiség nekem 2 kg citromból lett. A tiszta citromhéj 184 gr lett, és 200 gr cukor kellett hozzá!

A következő posztban a lehámozott citromokból készült szörpöt mutatom meg.

Csak BIO vagy méhviasszal kezelt citromot használj!!!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...