2013. június 2., vasárnap

Vágott parasztkenyér másképp

Ez az eredeti Skandináv recept!! Én eltértem az eredeti recepttől, mert nem szeretjük a köményt!

Hozzávalók:
  • 45 dkg fehérliszt
  • 2 dkg friss élesztő
  • 2 csapott kk só
  • 1 ek cukor
  • 2,8 dl langyos víz
  • fél mk édesköménypor (elhagyható)
  • 2,5 dkg olvasztott vaj

A tetejére:
  • 1 felvert tojás vagy víz
  • köménymag (elhagyható)

Elkészítés:

A hozzávalókból a szokott módon közepesen lágy kelt tésztát dagasztottam a Kelesztőben.
Langyos helyen, lefedve 20 percig kelesztettem, majd kézzel jól átdolgoztam a tésztát, és újra kelesztem a duplájára.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett Gyúrólapon átgyúrom, hogy a levegő buborékok szétpukkanhassanak. Cipóvá formálom. 

A Kerek UltraPro Edényt befújtam Sütőspray-vel, ha nincs kikenjük olajjal, és beletettem a megformált kenyeret. Lefedem, és hagyom újra duplájára kelni. 

Amikor megkelt, középen bevágtam a kenyeret. Csak középen, sehol másutt.
A tetejét vízzel befújtam. Visszatettem az edény tetejét.

200 fokon készre sütöttem a kenyeret, végig lefedve.
Miután megsült, rácsra borította. Lehetett hallani, ahogy kezdett "beszélgetni" a kenyér.

Befújtam vízzel, és még hangosabban beszélt és elkezdett a héja márványosodni, majd szépen kicserepesedett.

Így hagyjuk kihűlni, és lehet szeletelni.

Tapasztalat 2 nap múlva: Most, hogy felvágtuk, kicsit második nap már morzsolódott. Tenni kell  bele 1 ek. ecetet is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...