2013. január 1., kedd

Sertéskocsonya



Hozzávalók:
  • 2 sertésláb félbevágva hosszában
  • 1 jó húsos csont
  • 2 nagy fej fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 ek só
  • 1 ek házi vegeta
  • 15 - 20 szem egész fekete bors

Elkészítés:
Ez a kocsonya nagyon eltér a tőlem megszokottól, ugyanis egy csomag sertésláb akadt a kezembe a fagyasztóban pakolászáskor, amit már el is felejtettem, hogy létezik még. Egyéb okok miatt ki kellett ürítenem a fagyasztót és a másikba sehogy nem fért bele a köröm és egy bőséges hússal megrakott levescsont.

Mit volt, mit tennem, kocsonyát kellett főzni abból, amim volt itthon, mivel ma bolt az nincs, hogy kiegészítőket vettem volna hozzá.

Kiolvasztottam a húsokat, jól átmostam és beletettem a Mesterszakács Főzőedénybe, a 7,5 literesbe. Annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje a húst.
A krómnikkel edényekben nem forr el a víz, fedő alatt, vagy csak alig-alig, így bőven elég annyi víz, hogy csak ellepje a húst és nem kell fél napig sem főznünk.

Lassan felforraltam, leszedtem a habot és beleraktam a fokhagymát, vöröshagymát, sót, vegetát, borsot és szép lassan gyöngyözve főztem.
Mivel a kötőanyag a sok bőrke lenne, így egy óra helyett, kettőig főztem, végig fedő alatt, hogy biztosan megkössön a kocsonya.

Miután megfőtt, kiszedtem a húsokat, kicsit hagytam hűlni, majd kicsontoztam és elrendeztem a tányérokon.

A levet leszűrtem, azt is hagytam hűlni és konyhai papírtörlővel leitattam a tetejéről a felesleges zsírt, majd a húsokra mertem.

Hűvös helyen hagyom kihűlni, és megdermedni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...