2013. augusztus 22., csütörtök

Kakukkfű szirupok

Keresgéltem a neten, hogy a hideg téli napokra hogyan tudnék a kakukkfűből készíteni szörpöt. Papa tüdőbeteg és nagyon hurutos szokott lenni, főleg télvíz idején, na meg azért előfordulhat velünk is, hogy a légcsövünk megfázik, köhögünk ezerrel. Bár szerencsére ez már ritka. Inkább a papának fogok remélem ezzel segíteni.

Kétféle szörp receptet találtam, nem nagy különbséggel, de mindegyiket elkészítettem.
Mikor elkészült, inkább sziruphoz vagy mézhez hasonlítanám, az állagát, tehát semmi estre sem szörp. Ahogy hűlt ki még inkább megerősített ebben az állaga és előfordulhat, hogy megbánom majd, hogy nem széles szájú üvegekbe töltöttem inkább. Na, majd a télen kiderül. Lehet, hogy úgy kell kivadászni egy-egy kanálnyit az üvegből.

De nézzük, hogy hogyan is készültek a szirupok.

 
1-es számú – 1 adaghoz való: 
  • 10 dkg kakukkfű
  • 2 dl forró víz
  • 20 dkg cukor 





A kakukkfüvet megmostam, a Saláta Szárítóban kipörgettem a felesleges vizet róla. A Konyhai Ollóval egy Kristály vagy Elegancia Tálba aprítottam. Akinek ilyen nincs, porcelánt vagy jénait használjon inkább!







Ráöntöttem a felforralt vizet, és 20 percig hagytam ázni, közben sokszor megforgatva és megnyomkodva a növényt, hogy minél jobban kioldódjon a kakukkfű értékes anyaga.



Kimértem a cukrot, majd a 20 perc letelte után a kakukkfüvet kézzel jól kinyomkodtam, a fűszeres lét pedig egy Mesterszakács Nyeles Főzőedénybe átszűrtem.

Hozzáadtam a cukrot, és sűrű sziruppá főztem.
Jól kimosott, öblített kicsi üvegekbe töltöttem még forrón. Lezártam az üvegeket és mentek a dunsztoló kis hűtőtáskába.






Igaz, a neten talált recepteknél nem írtak dunsztolást, de azt sem, hogy milyen üvegbe töltsem. Biztos, ami biztos alapon, inkább száraz dunsztban hagyom kihűlni.

Ebből a változatból nálam dupla adag készült.








2-es számú változat – 1 adaghoz való: 
  • 25 gr kakukkfű
  • 50 gr víz
  • 100 gr cukor
  • 40 perc áztatás 

Az elkészítés ugyan az, mint az 1-es változatnál.

A 2-es változatból 6 adagot készítettem.

Alkalmazása: napi 3x1 tk étkezés után. Miután a szirupot bevettük 1 órán keresztül ne együnk, ne igyunk semmit! A szirupot kicsi üvegekbe tegyük és felbontás után hűtőben tartsuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...