2014. október 23., csütörtök

Fügeszirup

 
Kapar a torkod, köhögsz? Ne kapkodj be mindjárt gyógyszert, készíts inkább fügeszirupot.

Ez a változat így készül:
Végy 8 db nagy fügét, mosd meg, a kis szárrészt vágd le, majd darabold egy lábosba, botmixerrel pürésítsd.

Forralj fel 100 ml vizet, öntsd a püréhez. Mérj ki 100 g cukrot, ez is mehet a fügepüréhez. Keverd el, és forrald jól össze. A keletkező habot szedd le mindig. Addig forrald, amíg már nem keletkezik hab a főzeteden. Mikor ezzel kész vagy, 1 citrom levét öntsd hozzá, jól keverd el. Ezzel már NEM forraljuk!!

Közben forró vízzel mossad el az üvegeket. Kis üvegeket készíts elő, és lehetőleg sötétet, amit a gyógyszertárakban használnak a szirupokhoz. Nekem már csak kettő volt itthon, így fehérbe kerültek, de majd becsomagolom fóliába az üvegeket, hogy sötétben legyen a szirup.

Miután a forró fügeszirup az üvegekbe került, fogtam egy hűtőtáskát, kibéleltem egy konyharuhával és beleállítgattam az üvegeket. Betakartam, behúztam a cipzárt és itt hagyom ebben a dunsztban kihűlni.

Most 3 adagot készítettem.

Mikor szükség lesz rá, akkor csak elővesszük és kanalazzuk.

Alkalmazása: Használat előtt felrázandó! Köhögés esetén, de torok fájásakor is napi 3x1 tk szirupot fogyassz el.

Felbontás után hűtőben tárold!!






















2 megjegyzés:

  1. Jövőre főzök be, a fügéből készült chilis szószt nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Nekem még most is érik a füge, ma is szedtem egy tállal. :)

    VálaszTörlés

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...