2019. március 20., szerda

Frissen facsart gyümölcslé lassú préssel


Hozzávalók:

  • 6 db puha, érett kivi
  • 1 db piros alma
  • 1 db zöld alma
  • 2 db érett narancs
  • 1 dl víz
  • 2 ek cukor


Elkészítés:
A kiviket szőröstől - bőröstől hagytam, csak kettévágtam és dobáltam a présbe.
Almákat is csak szeleteltem és mindenestől mentek a présbe a kivi után.
A narancsokat megpucoltam, megszabadítottam a fehér résztől is és így ment a présbe.

Miután mindent jól kifacsart, 1 dl vízzel átjárattam a gépet, ez leszedte a rátapadt rostokat a szűrőről. Kinyitottam a leeresztő nyílás kis ajtaját és készen voltunk.

Egy tálban összekevertem a lét, megkóstoltam, és mivel Viktória natúrban nem akar meginni semmit, így 2 csapott evőkanál cukrot kevertem hozzá, csak azért, hogy megnyugodjon, hogy van benne kis cukor is. :)

2 pohárral rögvest meg is ittunk, a többivel éppen megtelt ez a 7,2 dl.-es üveg. Lezárva ment a hűtőbe, majd megiszogatjuk.

Amennyiben nagyobb adagot készítenék, akkor kis top joy-os üvegekbe tenném, lezárnám és befőzőautomatában 80 fokon 20 percig kidunsztolnám. Így akár évekig is eláll a gyümölcslé.

Megjegyzés: A gyümölcsök tetszés szerint variálhatóak, ki mit szeret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...