2015. október 22., csütörtök

Rántott gomba a fagyasztóba.


Mint tudjuk a gomba kényes és veszélyes portéka. Frissen kell készíteni és fogyasztani. De mi van, ha megvettük és mégsem készítettük, fogyasztottuk el azonnal? Semmi gond, jó lesz az később is, de feltétlenül valamilyen félkész vagy kész állapotot kell elérnünk, hogy fagyasztható legyen.

Én most 1 kg Champion gombával jártam úgy, hogy megvettem, de a kerti munka fontosabb volt, így nem készült el belőle az ebéd.





Este fogtam magam, megpucoltam a gombát, bepaníroztam és a sütőben elősütöttem, vagyis félig megsütöttem.







Gyors hűtés és mehet is a fagyasztóba. A gyors hűtés ilyenkor őszi hűvös időkben a legkönnyebb. Kitettem a teraszra és pillanatok alatt kihűltek az előkészített gombák.
Ezután már csak csomagolni kell és mehet is a fagyasztóba.







Amikor éppen megkívánjuk, csak előveszem és fagyosan - kiolvasztani TILOS - mehet a forró olajba, kókuszzsírba, vagy a sütőbe, ahogy az elősütést is csináltam.

Finom friss rántott gombát fogyaszthatunk ezzel az eljárással.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...