2018. szeptember 9., vasárnap

Parasztkenyér 1250 grammos, Maczák Sándor receptje átdolgozva


Sütőben sütve


Hozzávalók:
375 ml tej
2 db tojás
2 evőkanál vaj vagy margarin
1.5 teáskanál só
1 evőkanál cukor
Liszt BL 55-ös 500 g
Rétesliszt 165 g
Száraz élesztő 8 g vagy 2 dkg friss


Elkészítés kenyérsütőben:
Az én gépemen 1 fehér kenyér program és én barna színre állítottam.

Átdolgozott változat:
Hozzávalók:
375 ml tej
2 db tojás
1,5 tk só
1 ek cukor
665 g BL 55 sima liszt
1 cs (11 g) szárított élesztő
40 g margarin


Elkészítés sütőben:
A sót, cukrot mindig az edény aljába teszem. Erre jön a langyos tej, bele a tojás, margarin. Ezután a liszt, majd ennek a tetejére az élesztő.
A robotgépemre felteszem a dagasztókart, és addig dagasztom a tésztát, amíg jó hólyagos lesz.
A kész tésztát átrakom a dupla falu kelesztőmbe. Duplájára kelesztem. Ezután a megkelt tésztát kézzel jól átdolgozom, majd újra duplájára kelesztem.
Enyhén lisztezett munkafelületre teszem, és megint átdolgozom, úgy, hogy a levegő hólyagok kipukkanjanak mind.

Kinyújtom kissé a tésztát és hajtogatom a kenyeret.
Ezután a sütőedényemet vékonyan kiolajozom és beleteszem a formázott kenyeret. 3 helyen ollóval, vagy jó éles késsel bevágom. Lezárom az edényt a tetejével, és újabb kelesztés következik.
Miután az edényben is megkelt a kenyérke, vízzel spriccelem be, majd megy vissza a tető rá.
200 fokon készre sütöm. Én végig tető alatt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...