2019. augusztus 10., szombat

Körömpörkölt lassú főzőben




Hozzávalók:
  • 2 kg sertésköröm
  • 2-3 ek zsír
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • ételízesítő
  • őrölt bors
  • őrölt kömény
  • 1 db babérlevél
  • 1 tk mustár (opcionális)
  • 2 ek ketchup vagy lecsó
  • 1 tk csípős fűszerpaprika
  • 1,5 tk csemege fűszerpaprika

Elkészítés:
A körmöket megtisztítom, megmosom. Ozonizátorral is megtisztítottam a húst!




A hagymát, fokhagymát apróra vágom vagy késes aprítóban akár pürévé aprítható.




A zsírt a lassú főző edényében felolvasztom (enyémnek olyan edénye van, amit tűzhelyen és sütőben is használhatok).






Ráteszem a hagymákat, 






fűszereket, Jól összekeverem. Hozzáadok 1-2 dl vizet.






Belerakom a körmöket, átforgatom a pörkölt alapban.


Behelyezem az edényt a házába.
1-es programon 8 órára beállítom és készre rotyogtatom.
A fedőt főzés közben nem szabad emelgetni, mert elillan a meleg és minden fedő emelgetés + 30 perc főzési időt jelent körülbelül. Tehát álljuk meg, hogy nézegessük úgy, hogy a fedőt emelgetjük.


Mikor elkészült a pörkölt, kikapcsoljuk a gépet, vagy ha még nem akarjuk kiszedni, akkor hagyhatjuk melegen tartáson.
Én ezt kiszedtem, mert üvegezve lesz.




Készételt tartósítani csak csont és porcogók nélkül lehet, így hát neki álltam kicsontozni a körmöket.






A húst elosztottam az üvegekbe, 








majd rámertem a szaftot is.




Lezártam az üvegeket és Ellában tartósítottam kézi beállításon 10 perc alatt.








Miután nyitható volt a kukta, kiszedtem felcímkéztem és irány a polc. 



Következő útjára már viheti magával párom. Csak megmelegíti a kamionban, főz hozzá valamilyen köretet vagy éppen megeszi kenyérrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...