2021. február 11., csütörtök

Csokoládés nápolyi házilag



Anno drága anyósom szokta készíteni, és elkértem a krém receptet. Hát az a recept kissé érdekes, mert egy pontos hozzávalót tartalmaz csak.

Íme, a mama receptje:

2-3 db tojás, tetszés szerinti kakaó, tetszés szerinti porcukor. Hidegen kikeverni, majd felfőzni.

Tetszés szerinti margarint kikeverni kicsi porcukorral.

Amikor kihűlt a kakaós massza, hozzákeverjük a margarint. 

Persze, neki már a kisujjában volt, hogy miből mennyit tegyen. 

Hát most kísérletezek akkor, hátha elérem azt az ízvilágot, amit még most is érzek a számban, ha rágondolok a mama készítette nápolyira.

A ma kapható lapok szélesebbek jóval, mit amilyeneket régen lehetett venni és több is van egy csomagban, így növeltem a tojás adagot a duplájára.


Én verzióm

Hozzávalók:

  • 6 db tojás
  • 30 dkg porcukor
  • 5,5 dkg kakaópor
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 20 dkg porcukor

Elkészítés:




A porcukrot a kakaóporral elkeverem. Az egész tojásokat jól kikeverem. Hozzáadom a cukros kakaót. Jól elkeverem, majd sűrűre főzöm.




Hagyom teljesen kihűlni a masszát.



A margarint a cukorral kikeverem.

Mikor kihűlt a kakaós krém, összekeverem a kettőt.

Megtöltöm a lapokat.


Ebben a csomagban, amit én használok, 11 db ostyalap van.

Készítettem egy 6 és egy 5 lapos nápolyit.

Amikor végeztünk a töltéssel, a kész nápolyit le kell nyomatni. Én ezt 3-3 kg liszttel oldottam meg. Azokat tettem a nápolyira.


Másnap szeletelhető, tetszés szerinti nagyságúra. Hosszúkás, kocka, stb, kinek hogy tetszik.



Hát majd kiderül, hogy az eredeti leírás tetszés szerinti hozzávalói hasonlítanak-e ízben anyósoméhoz vagy sem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...