2013. március 8., péntek

Hidegtál maradék leveshúsból



Hozzávalók:
  • maradék leveshús, vagy akár sült húsok is lehetnek (kb. 20 dkg lehetett)
  • maradék sárgarépa a húslevesből (3 db volt)
  • 25 dkg párolt borsó
  • 25 dkg párolt kukorica
  • 2 dl uborkás-snidlinges tartármártás maradék
  • 2 merőkanálnyi húsleves
  • 2 púpozott ek zselatin
  • 7 db főtt, kemény tojás
  • kevés olaj a forma kikenéséhez





Elkészítés:
A húst leszedjük a csontról, és apró darabokra vagdaljuk. A sárgarépát is felkarikázzuk vagy kockázzuk.
A borsót, kukoricát én most konzervet használtam. Leöntöttem róluk a lét.

Egy TW Keverőtálba bele tettem mindent, összekevertem.
A hűtőben volt a Krémkiöntőben maradék tartármártásom, amit anno csemege uborkával és snidlinggel ízesítettem.

Az uborkát és a snidlinget a TurbóAprítóban jó apróra vágtam, és úgy kevertem anno hozzá a tartárhoz, amihez természetesen a majonézt is házilag készítettem el a Konyhai Mindenttudóban. Ennek receptjét a végén leírom majd.

A tojásokat jó keményre megfőztem az 1l-es Mesterszakács Nyeles Főzőedényben. Megpucoltam és egyben hagytam.

A Desszertes Gyűrűt vékonyan kiolajoztam.

A húslevest felforraltam egy másik 1l-es Mesterszakács Nyeles Főzőedényben. Levettem a tűzhelyről és a Nagy Fűszeres szóró részével a zselatint szép lassan a forró levesbe kevertem a Mesterfogás Habverővel.
A zselatinos levest a tálban levő keverékhez öntöttem. Jól eldolgoztam a hozzávalókkal.

A Desszertes Gyűrűbe egy réteg keveréket tettem, óvatosan a munkalaphoz ütögettem a formát, hogy egyenletesen, levegő buborékok nélkül eligazodjon a masszám. Sorban ráhelyeztem az egész tojásokat, kicsit belenyomva a masszába.

Ráhalmoztam a maradék masszát, közben többször óvatosan a munkalaphoz ütögettem a formát és kezemmel az oldalát is, megütögettem, hogy mindenhova eljusson a massza.

Miután megtelt a forma, lezártam a Desszertes Gyűrűt a tetejével és a hűtőbe tettem pihenni.
Pár óra múlva kiborítható, szeletelhető lesz, de jobb, ha akár egy éjszakán át a hűtőben hagyjuk kötni.

Tálaláskor tálcára borítjuk, a Mesterfogás Tortalapáttal szépen tudjuk szeletelni. Kínálhatjuk sült húsok mellé, vagy friss UltraProban készült kenyérrel, de akár magában is fogyasztható.

Húsvétkor hidegtálakra szervírozhatjuk.






Majonéz
Hozzávalók:
  • 2 db tojás sárgája
  • 3 dl olaj
  • 0,6 dl tejföl
  • 2 tk mustár
  • bors
  • porcukor
  • 0,3 dl citromlé 
Elkészítés:
Az olaj kivételével a hozzávalókat beletesszük a Konyhai Mindenttudóba, amibe előzőleg a keverőlapátot helyeztük bele.

Jól kikeverjük. Ráhelyezzük a tölcsért a Konyhai Mindenttudóra és folyamatos keverés közben, hozzáadagoljuk az olajat. Szép simára keverjük.

Harmónia Krémkiöntőkben a hűtőben tároljuk.

Később ízlés szerint készíthetünk tejföl és friss fűszerek hozzáadásával finom tartármártásokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...