2013. március 24., vasárnap

Pisztáciás krémes


Az idők folyamán nagyon sok tojásfehérje gyűlt össze a fagyasztóban, és ideje elhasználni onnan már.
Így ma készült egy rendhagyó krémes. Azért rendhagyó, mert én a házi krémeseket soha nem pudinggal készítem, hanem nagymamámtól örökölt főzött krémmel.
Ma viszont kipróbáltam a pudingos változatot, méghozzá pisztáciás ízűvel.
Mivel a hűtőben lapult egy csomag Tante Fanni Friss Leveles tészta is, így azzal sem kellett most dolgoznom. Mindig tartok ide haza kész tésztát is, ha netán hirtelen ötletem támad és hamar gyorsan szeretnék sütni valamit, akkor jó, ha csak előveszem a tészta csomagot és indulhat a sütés.
Nekem kevés lett kicsit a krémem, tehát a receptben a nagyobb adagokat fogom írni már.

Tehát mi is kell ehhez a krémeshez?
Hozzávalók:

  • 1 cs. Friss leveles tészta, méghozzá a dupla csomagolásos, tehát 540 gr-os
  • 4 cs pisztáciás pudingpor
  • 1 l tej
  • 36 dkg cukor
  • 10 tojásfehérje
Elkészítés:
A leveles tésztát felhasználás előtt 5-10 perccel ki kell venni a hűtőből és szobahőmérsékleten hagyjuk erre az időre.
Ezután kibontjuk, kitekerjük a sütőpapírral együtt.
Az egyik csomagot 4 egyforma csíkra vágjuk és 210 fokosra előmelegített sütőben megsütjük. 
Én majdnem sikeresen el is égettem, mert közben ki kellett mennem begyújtani a kazánba.

Szép halványra süssétek, ne úgy, mint én. Ez kb. 10 perc.

A másik csomag tésztát is kitekerjük és először ezt is 4 csíkra vágjuk és azután egyformára kockázzuk.
Én kockázva most sütöttem először, de többször nem biztos, hogy fogok, mert össze ugrik a kocka. Mindig csíkban szoktam sütni mind az alsó, mind a felső lapot, így tuti egyforma marad.
De kipróbáltam, így is kockázva.
A tésztákat kihűtjük.

Elkészítjük a krémet.
A pudingporokat, cukrot simára keverjük kevés tejjel a 2,8 l-es Mesterszakács Nyeles Főzőedényben, majd hozzáadjuk a többit is. Azért ilyen nagy edényben főztem, mert a tojás habot ebben fogom hozzákeverni majd.

Sűrű krémet főzünk belőle. 
Langyosra hűtjük.

Közben a tojások fehérjét a Konyhaművész Pro Tálba öntjük és jó kemény habot verünk belőle. 

Miután a pudingunk langyosra hűlt, a Szilikon Keverővel óvatos mozdulatokkal kis adagokban hozzá keverjük a habot, de inkább csak úgy mondanám, hogy beleforgatjuk.
Mikor a krémünk teljesen kihűlt a tészta csíkokra kenjük, amiket szépen egymás mellett hagyunk egy tálcán vagy egy süteményes deszkán.





Szépen egyenletesen eligazgatjuk a krémet, majd kirakjuk a tésztakockákkal, ami a felső lep lesz.
Tetejét az Új Hullám Porcukorszóróval megcukrozzuk.
















Hűvösre tesszük és másnap szeleteljük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...