2013. március 23., szombat

Kincsesbánya



Hozzávalók

Piskótához:
  • 10 db tojás
  • 10 ek liszt
  • 10 ek cukor
  • 1 cs sütőpor 
Vajkrémhez:
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg porcukor 
Főzött krémhez:
  • 3 tojás sárgája
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 3 ek liszt
  • 0,5 l tej 
Töltéshez:
  • 18 db babapiskóta
  • egy főzet feketekávé (4 adag)
  • 2 cl rum vagy 1 ek rumaroma
  • barack lekvár 
Tetejére:
  • 1 tábla tortabevonó csoki vagy a maradék csoki mikulások 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 170 fokra.
A piskótát összeállítjuk.

Most nálam rendhagyó módon készült, ugyanis az iskolába kifújt tojásokat kellett vinni a technika órára, így nem tudtam szét választani a tojásokat.

Ilyen esetben a következő módon szoktam eljárni:
A tojásokat a robotgép legmagasabb fokozatán legalább 8 percig keverem a Konyhaművész Pro Tálban, amíg nagyon jó habos nem lesz.

Ezután hozzáadom a cukrot, azzal is legalább 3-4 percig keverem. Végül a sütőporral elkevert lisztet adom hozzá, amivel szép simára keverem a tésztát.

Zsírozott, lisztezett tepsibe öntöm, és tűpróbáig sütöm.

Tepsi mérete: 38 cm x 22 cm

Mikor a piskóta felemelkedett, mérsékelem a sütőt 150 fokra.

Miután megsült a piskóta, kiborítom egy süteményes deszkára, amin hagyom teljesen kihűlni.

Amíg sült a piskóta, elkészítettem a főzött krémet.
Egy Mesterszakács Nyeles Főzőedényben a tojások sárgáját elkeverem a vaníliás cukorral, liszttel, kevés tejjel. Mikor simára kevertem, hozzáadom a többi tejet is. Felteszem a tűzhelyre és jó sűrűre megfőzöm. Hagyom ezt is teljesen kihűlni, közben átkevergetem párszor.

A vajas krémet is összeállítom, simára kikeverem a vajat és a porcukrot a Konyhaművész Pro Tálban.

Mindezen közben már a feketekávé is lefőtt és hűl egy kis tálkában. Mikor kihűlt hozzákeverem a rumot.

A főzött krém, amikor teljesen kihűlt a vajas krémhez keverem.

Mire mindennel elkészülök a piskóta is kihűl és kezdhetem az összeállítást.







A piskótát megkenem baracklekvárral.Ehhez a Szilikon Cukrász Spatulát használom.
















A babapiskótákat a rumos kávéba mártogatom és a lekváros piskótára szép sorban rárakom.














A piskótára kenem a krémet.














A következő művelet a csoki olvasztás lesz.
A 2,4 l-es Mesterszakács Nyeles Főzőedénybe teszek kb. Fél liter vizet. A Mesterszakács Habüstbe beletördelem a csokoládét. A habüstöt az edény tetejére helyezem és felteszem a tűzhelyre. Megolvasztom a csokoládét.











Az olvasztott csokit rácsurgatom a krém tetejére vagy rákenem. Én kentem és egy hústűvel össze-vissza megcifráztam a krémmel a csokit, majd fehér tortadarát is szórtam rá.

De aki ügyes, az márványozhatja is a sütemény tetejét.











Hideg helyre tesszük az összeállított süteményünket és másnap szeleteljük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...