2013. április 23., kedd

Pupusas másképp


El Salvador nemzeti étele, eredetileg masa harina-val készítik  Többnyire lágy sajttal, sertéshússal vagy babpürével töltik, de van tojásos, garnélás változat is. Tulajdonképpen olyan, mint egy töltött tortilla, csak én nem sütőlapon vagy serpenyőben sütöm, hanem a sütőben.

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 30 dkg liszt,
  • 1 teáskanál sütőpor,
  • 1 teáskanál só,
  • 50 ml olaj,
  • 120 ml víz, 
Töltelék:
  • 2 evőkanál tejföl,
  • 10 dkg reszelt sajt,
  • 2 evőkanál apróra vágott sonka,
  • 1 evőkanál kockázott bacon
  • 1 paradicsom vagy paprika
  • fél fej hagyma vagy pár szelet póréhagyma,
  • 2 gerezd fokhagyma,
  • csipet só
  • vagy, amilyen összetevők éppen lapulnak a hűtőben

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit a Konyhaművész Pro Tálban jól összegyúrjuk. Hagyjuk picit pihenni, pont elég neki annyi pihenő míg a tölteléket elkészítjük.

A sonkát felkockázzuk a Kerek Rugalmas Vágólapon a TW Hentes Késsel. A bacon szalonnát is felszeljük, és egy kicsit megpirítjuk.
A sajtot lereszeljük a Konyhai Malommal.

Egy tálba tesszük a tejfölt, hozzáadjuk a többi hozzávalót sózzuk ha kell és jól összekeverjük.

A tésztát 6 egyenlő részre osztjuk, a Gyúrólapon a Nyújtóval kinyújtjuk. 








A tészta közepére teszünk 1 púpos evőkanálnyit a töltelékből, majd a széleit összecsípjük, kicsit lapítjuk és egy teflon serpenyőben (olaj nem kell hozzá) pár perc alatt megsütjük előbb az egyik majd a másik oldalát is, ez kb 3-4 perc.










Na én ettől a résztől tértem el úgy, hogy egy tepsibe beleterítettem a Szilikon Sütőlapot és arra tettem a megtöltött tésztákat és 200 fokon pirosra sütöttem.
A Szilikon Sütőlapon nem kell megfordítani, mert mindkét fele megpirul. Így lényegesen tovább tart, de szerintem az a 3-4 perc kevés ahhoz, hogy a tészta átsüljön.

Legközelebb a töltést is másképpen készítem, ugyanis a tésztát a Töltike  segítségével fogom összenyomni, mert akkor biztos, hogy nem fog kifolyni a töltelék sem.



Az elkészítésnél használt Tupperware termékek:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...