2019. április 11., csütörtök

Zsemle és kifli



Hozzávalók:
  • 2,5 dl langyos víz,
  • 2 dl langyos tej
  • 3 ek. olaj,
  • pár csepp ecet
  • 2 tk. só
  • 1 mk cukor
  • 75 dkg finomliszt,
  • 1 cs instant élesztő (11 g-os)

Elkészítés:
Minden hozzávalót a dagasztó tálba teszek, abban a sorrendben, ahogy a hozzávalókat írtam.

Robotgéppel jól kidolgozom a tésztát.

Átteszem a kelesztő tálba, lefedem és kelesztem. Mikor megkelt, kézzel átdolgozom a tésztát és újra megkelesztem.

Lisztezett gyúrólapra teszem. Jól átgyúrom, hogy a levegő bubik kidurranjanak.
Ezután annyiszor 100 g-ot kimérek, amennyi zsemlét szeretnék készíteni. 

A zsemléket megformázom, és zsírozott tepsibe rakom. Lefedem és hagyom kelni kb. 30 percet, majd vízzel jól megspriccelem és 200 fokon készre sütöm.
Én most 6 db-ot készítettem a tésztából.




A maradék tésztát kerekre kinyújtom, és 8 felé vágom. Nekem van ehhez egy segédeszközöm is. Kislányom a kisebb kifliket szereti, ezért lesz 8 db. Ha a bolti méretet szeretnéd, akkor 4-6 részre kell vágni a tésztát.




A kifliket feltekerem, és szintén zsírozott tepsibe sorakoztatom. Lefedem a tepsit és 30 perc pihi után vízzel jól megspriccelem, majd szintén 200 fokon sütöm.

A kiflik végeit nem kell ennyire behajtani, de most betettem egy tepsibe mindet,
hogy egyszerre süljenek, mivel más tenni valóm is akadt még.

Mikor megsültek a zsemlék és a kiflik, kiszedem egy rácsra és megspriccelem vízzel.

Hagyom hűlni és reggel készülhet a tízórai a suliba, na meg mikor visszaérek, akkor a reggelim is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...