2013. június 14., péntek

Eperdzsem marcipánnal


Hozzávalók:
  • 70 dkg eper 
  •  bő fél csomag Dr. Oetker Dzsemfix 3:1 
  • 1 db csillagánizs 
  • 7 dkg marcipánmassza
  • fél citrom leve

Elkészítés:
Az epret többször váltott vízben jól megmosom, lecsepegtetem és kicsumázva egy 2,5 l-es Mesterszakács Nyeles Főzőedénybe teszem. Ráteszem a cukrot és a dzsemfixet. Beleteszek 1 db csillagánizst is. Összekeverem és hagyom állni. Néha megkevergetem, és megvárom, amíg szépen olvad a cukor és lé keletkezik az edényben.

Amíg pihen az eper, az üvegeket forró, mosogatószeres vízben elmosogatom a tetejükkel együtt. Hideg vízzel jól elöblítem és tepsire rakva 100 Fokon csírátlanítom. Száradásig legyenek az üvegek a sütőben, majd zárjuk el a sütőt, és én mindig ott hagyom, amíg főzöm a dzsemet.




Ezzel, ha készen vagyok, lereszelem a marcipánt és félre teszem, amíg elkészül a dzsem.

A dzsemet folytonos keverés mellett felforralom, majd 5 percig zubogva forralom.
Kiveszem a csillagánizst, belekeverem a lereszelt marcipánt. Addig keverem, amíg teljesen felolvad. A marcipánnal már nem főzöm!





Kiveszem a sütőből a forró üvegeket, lehetőleg kesztyűvel, mert nagyon melegek. Megtöltöm a dzsemmel, azonnal lezárom a tetővel és fejre állítom az üvegeket. 5 percig így hagyom, hogy a tetők fákumozódjanak.

Végül visszaforgatom őket és végleges helyükre téve hagyom kihűlni.







Nagyon finom, különleges íze lesz a marcipántól és a csillagánizstól.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...