2013. július 28., vasárnap

Mindennapi kenyerünk

Hozzávalók:
  • 1230 gr liszt
  • 7,5 dl langyos víz
  • 4, 5 tk só
  • 2, 5 mk cukor
  • 2 ek ecet
  • 2 ek olaj
  • 5 dkg friss élesztő 

Elkészítés:
A vizet, sót, cukrot, ecetet, olajat a Duplafalú Ablakos Kelesztőbe teszem, kicsit elkeverem.
Belemérem a lisztet. A liszt tetejére morzsolom az élesztőt. Nem vesződök a felfuttatással, így is csodásan megkel minden tésztám, legyen az kenyér, vagy kalács, vagy bármi, amihez élesztő szükséges.

Kézi robotgép dagasztókarjával összedolgozom a tésztát jó hólyagosra.
Lezárom a kelesztőt, fél órát kelesztem, majd a robotgéppel újra átdagasztom. Ezután újra kelesztem, addig, amíg a tészta duplájára nő.

Lisztezett gyúrólapra borítom a megkelt kenyértésztát, és most már kézzel jól átgyúrom, hogy a hólyagok kipukkadjanak, mert különben olyan lesz a kenyér, mint a rosta, tele lesz lyukkal.

Amíg a tésztát kelesztgettem, dagasztgattam, hideg vízben megáztattam a Pataki Mindennapi Kenyerünk tálat. Mivel én már nem először használom, az áztatást elég fél óráig végezni.
Kivesszem a vízből a tálat, és beleteszem a megformázott kenyeret. Kísérlet képpen most használtam szilikonos sütőpapírt. Egyébként nem szoktam.


Tetszés szerint bevagdosom a kenyeret, letakarom egy konyharuhával és hagyom, hogy a sütőedényben is szépen megkeljen. Mikor kész, kiveszem a vízből az edény tetejét, lefedem és beteszem a hideg sütőbe. 200 fokon sütöm a kenyeret, addig, amíg szép piros színt kap. Ez kb. a patakiban és ennél a mennyiségnél közel 2 óra. (elfelejtettem mérni az időt, csak körülbelülit tudom írni, de egyébként is sütője válogatja, és az sem mindegy, hogy gáz vagy villany).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...