2013. július 11., csütörtök

Sárgabarack krémleves

Hozzávalók:
  • 80 dkg sárgabarack (magozottan)
  • 2 liter tej
  • 2 dl tejszín (állati, nem műtejszín)
  • őrölt fahéj
  • őrölt szegfűszeg
  • méz
  • 1 cs sárgabarackos pudingpor (helyettesíthető vaníliával, mivel nálunk nem kapható a sárgabarackos) 

Elkészítés:
A magozott barackot a 2, 5 l-es Mirage Főzőedénybe teszem, lassan elkezdem főzni vigyázva, hogy le ne égjen. Mikor jó puhára megfőtt és majdnem teljesen szét is ment, botmixerrel pürésítem. Visszateszem a tűzhelyre, fahéjjal, szegfűszeggel ízesítem.

A pudingport kevés tejjel elkeverem, majd a barackpéphez adom. Hozzáöntöm a tejet és a tejszínt és összeforralom.

Mézzel édesítem.

Átöntöm a levest a 3 l-es Kristálytálba. Hagyom kihűlni, majd hűtőbe teszem.



Jól lehűtöm és friss barackkal, felvert tejszínhabbal kínálom.


Ezeket a hideg krémleveseket én mindig előző nap elkészítem, így jól behűtve tudom tálalni. 
A friss barackokat is hűtőbe teszem, hogy az is hideg legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...