2019. május 6., hétfő

Fűszeres sertéskaraj szuvidolva


A hagyományos magyar konyha egyik jellegzetes húsfélesége a sertéskaraj. Leggyakrabban rántva készítjük el, mert igen gyorsan kiszárad, és a cipőtalpra hasonlító lesz, ha nem figyelünk oda. 

Pedig grillezve is nagyon finom, csak egy kis trükköt kell beiktatni az előkészítéshez, mégpedig a vákuum alatti főzést! Sous vide - el előkészítve a hús szaftos és porhanyós lesz, de a grillezett húsok füstössége is megmarad.

Hatvan fokon tökéletesen átfő a hús, minden íz anyagot magába szív, és már csak az a dolgunk, hogy rövid ideig magas hőfokon megpirítsuk mindkét oldalát a sültnek. Ehhez az ételhez csak friss sertéskarajt szabad használni. A boltban nézzük meg, hogy a hús "nedves"-, a színe világos rózsaszín legyen. A hús nagyjából 2 óra alatt éri el a megfelelő állagot, ezért tervezzük úgy az ebédet, hogy a húsok a leves elfogyasztásának időpontjára készüljenek el.

Hozzávalók:
  • 4 szelet sertéskaraj
  • 1 ek paprika
  • 1 kk bors
  • 2 kk fokhagymapor
  • 1 kk borsikafű
  • 1 kk tengeri só
  • 3 ek zsír
  • 8 db vékonyra szeletelt bacon szalonna (készre készítésnél kell majd)


Elkészítés:
A húst mossuk meg alaposan, majd konyhai papírtörlővel szárítsuk meg a felületét.


A fűszereket keverjük össze alaposan. Én most a mozsárban kevertem össze.




A húsok mindkét oldalát szórjuk meg a fűszerkeverékkel.


Helyezzük vákuum tasakba a fűszeres sertéskarajokat.
Tegyünk minden húsra egy kevés zsírt.




Nyomkodjuk meg a tasakot, hogy a zsír elterüljön a húsokon.
Vákuumozzuk le a tasakot, majd forrasszuk le.


Állítsuk a sous vide készüléket 60 °C – ra, vagy állítsuk be a befőzőautomatát.

Helyezzük a sous vide fürdőbe, befőzőautomatába 2 órára.
A befőzőautomatánál én úgy csinálom, hogy a gép rácsára helyeztem 2 csomagot. 



Erre tettem egy fém rácsot, amire rátettem a másik csomagot. Elkezdtem feltölteni az automatát, de úgy láttam, hogy lebegni fognak a felső csomagok a vízben, ami nem jó. Így tettem rájuk még egy rácsot, a rácsra pedig nehezéknek 2 7.2-es üveget vízzel megtöltve.


A befőzőautomata 120 percig van időzítővel ellátva, tehát az pont 2 óra, Így az épp jó nekünk most.


Amikor lejárt a gép a vákuum tasakot vegyük ki a fürdőből. Ha nem használjuk fel azonnal, akkor gyorsan le kell hűteni jeges vízben és mehet a hűtőbe vagy akár a fagyasztóba is felhasználásig.

Felhasználáskor:
Vágjunk le az egyik sarkából egy részt és öntsük ki a tasakban lévő húslét (erre most nem lesz szükségünk)
Vegyük ki a húsokat és töröljük szárazra konyhai papírtörlővel
Grillrácson, vagy tepsiben zsíron pirítsuk meg pár perc alatt a húsokat és a bacon szalonnát, majd azonnal tálaljuk.

Én most 8 szeletet készítettem el, kettesével vákuumozva, mivel általában ketten vagyunk a kislányommal itthon.

A szuvidolás után most gyors lehűtés, majd fagyasztás fog következni. Mikor majd elkészítem, akkor természetesen hozom az elkészült lesütött húsról is a képet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...