2019. május 15., szerda

Joghurt készítése gépben



Hozzávalók:
  • 1 l 3,5%-os tej
  • 1 cs joghurtkultúra
  • 1 ek tejpor (nem a kávéba való)

Elkészítés:

Mi sem egyszerűbb ennél.
A tejet felmelegítjük 47 fokra.
Az oltóanyagot, elkeverjük először a tejporban, majd habverővel a meleg tejhez adjuk.
Eddig nem használtam tejport, csak simán az oltót kevertem a tejhez.
Egy csoporttársam javasolta a tejport, hogy krémesebb, selymesebb lesz tőle a joghurtunk. Igaza lett. Szuper. Legközelebb is teszek hozzá.
Gyorsan, hogy ne hűljön, le a joghurt alapunk a gép kis üvegeibe öntögetjük, majd lezárjuk a kis üvegeket.





Betesszük a gépbe, rárakjuk a tetejét és bekapcsoljuk. 











Enyém olyan, amin be lehet állítani, hogy hány órát legyen a gépben a joghurt.
Én 8 órát hagyom a gépben. 











Amikor kikapcsol, átrakom a joghurtokat a hűtőbe.












Pár órát hagyom hűlni és már fogyasztható is.




















Mostanában rákattantunk a gyümölcsös joghurtokra.
Most is készült 3 féle ízesítéssel.

Almás:




Ehhez 2 db almát meghámoztam, golden almám volt itthon.
Apró kockákra vágtam az almákat. Egyiket feltettem egy kevéske, kb. 1 deci vízzel és 3 ek cukorral főni. Mikor puha volt az alma, botmixerrel pépesítettem. Hozzáadtam a másik, apróra vágott almát és visszaraktam a tűzhelyre. Puhára főztem az almát és félreraktam hűlni. Lényegében egy dzsemet készítünk a gyümölcsből.

Almás

Narancsos:




Kicsit macerásabb elkészíteni.
Ha van otthon 100%-os narancslé az is jó, de ha van kedvünk, akkor lassú présen préseljünk ki annyi narancsot, amiből 1,5-2 dl lé lesz.





Ezután 1 db narancsot meghámozunk, és a gerezdekről lefejtjük a hártyát is.
A levet 2 ek cukorral feltesszük főni. Mikor forr, hozzáadjuk a narancshúst. 1 ek cukorban elkeverünk 1 púpos tk pektint vagy dzsemfixet – kinek mi van otthon-, majd állandó keverés mellett hozzáadjuk a forrásban levő narancsunkhoz. 3 percig zubogva főzzük, majd ezt is félretesszük hűlni.
Mikor langyos már bele adagolhatjuk az üvegekbe és ott hűlhetnek ki teljesen.

Narancsos





Ugyan így készíthetünk pl. citromosat, lime-sat









Ezután rákanalazzuk a joghurtot a kihűlt almára és narancsra.

Epres:

Epres



Ha friss eperből készítjük, akkor ugyan úgy járunk el, mint az almánál.
Én most eperdzsemet használtam, mert van még a spájzban pár üveggel.






Mikor mindennel kész lettem, mentek vissza a hűtőbe a joghurtok. Mikor megkívánjuk, csak kiemeljük és elfogyasztjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...