2015. június 8., hétfő

Petrezselyemzöld szárítva

A mai napot a petrezselyemmel kezdtem. Mivel fagyasztóm csak 3 fiók van a kombinált hűtőmnél, így az véges, tehát más megoldás kell a tartósításra. A szárítás az egyik alternatíva, tehát a petrezselyemzöld is szárítással lesz elrakva.

Hozzávalók:

  • petrezselyemzöld tetszés szerinti mennyiségben
Elkészítés:


A petrezselyemzöldet, többször váltott vízben megmosom, jól lerázom róla a vizet és én még salátacentrifugában is kipörgettem. Így teljesen száraz lett.

Az aszalógép tálcájára rakosgattam úgy, hogy a vastag száraitól megszabadítottam a petrezselymet és szellősen rakosgattam a tálcákra. 5 tálca telt meg az én egyszerre leszedett adagommal.

Bekapcsoltam az aszalógépet, a konyhai órát 55 percre beállítottam. Félidőben egyszer megnézem, hogy kell-e cserélgetni a tálcák helyét. Ez azért szükséges, mert lehet nem egyformán szárad mindegyik tálcában. 


Ha a felsők nem olyan szárazak, mint az alsók, helyet kell cserélniük, át kell rakni őket.

Mikor száradnak jól, akkor összerakhatjuk a petrezselyemzöldeket, és kevesebb tálcával szárítjuk tovább.
Lényeges, hogy mikor töltjük a tálcákat, a szárítandó zöldségek egy sorával és egymástól kissé távol legyenek, hogy a meleg levegő jól körbe járhassa minden oldalról. Tehát ne fedjék egymást a levélkék.


Amikor kész a szárítás, összemorzsoljuk, kezünkkel a petrezselymet, a nagyobb szárakat kiszedjük, és jól záródó üvegbe tesszük.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...